top of page

Modelul SHIFTERS în acțiune

Un program de transformare care demonstrează că schimbarea profundă este posibilă atunci când strategia, oamenii și cultura se aliniază cu scopuri clare și acțiuni concrete.

Business Meeting

 01. Contextul clientului

  • Potențial de business nevalorificat: performanțele generale, în special pentru o nouă linie de business, erau sub așteptări.

  • Tensiuni interne: echipa core de business și alte departamente colaborau deficitar.  

  • Rezistență la schimbare: Inițiativa strategică a ownerului, de a revoluționa industria, se lovea de reticența echipei.

 02. Managementul schimbării

Pregătirea schimbării

  • Crearea și comunicarea unui mesaj clar de lansare a programului

  • Colectarea de scrisori de înrolare în program pentru asigurarea motivației echipelor

  • Pregătirea discuțiilor individuale a ownerul cu liderii și cu oamenii cheie, pentru clarificarea viziunii

Susținerea schimbării

  • Pregatirea ownerului și a liderilor pentru a gestiona schimbarea

  • Întâlniri de echipă structurate pentru aliniere.  

  • Mesaje cheie consecvente în toate canalele de comunicare 

Business Meeting

Monitorizarea schimbării

  • Discuții regulate 1:1 cu ownerul, lideri, oamenii cheie, pentru evaluarea progresului și ajustarea acțiunilor vs de fiecare etapă de schimbare

X Ray 3D Printer

​Cum am evaluat

  • Discutii 1:1  aprofundate cu liderii, oamenii cheie, oameni din toate ariile de business

  • Vizitarea facilitatilor și culegerea de date despre fluxurile de lucru din teren

  • Analiza rapoartelor, documentației interne și a fluxurilor operaționale

  • Centre de evaluare pentru oamenii cheie

  • Chestionar de evaluare a principiilor de funcționare în echipă

 03. Diagnoza

Ce am evaluat

  • Eficacitatea organizațională: strategie, structură organizațională, sisteme, stil de lucru, oameni, competențe

  • Calitatea leadershipului

  • Climatul organizațional

  • Nivelul de pregatire vs schimbarea dorită

  • Potențialul oamenilor pentru dezvoltare

  • Angajamentul și satisfacția oamenilor

  • Cultura organizațională

​Ce a rezultat

  • Raport intermediar de diagnoză 

  • Raport final - Analiza de tip Gap: organizația actuală vs organizația dorită 

  • Planificarea Programului de transformare

  • Rapoartele individuale (AC), cu recomandări concrete de dezvoltare

  • Raport de echipă, cu recomandari practice

  • Plan de dezvoltare a echipei

04. Pilonii transformării - SHIFT

S - STRATEGIC

  • Workshop de planificare strategică din care a rezultat:

    • reevaluarea avantajelor competitive și a poziționării

    • o nouă VIZIUNE & MISIUNE

    • obiective pe termen mediu și un set de KPIs

    • plan de activități pentru 3-9-12 luni

    • un mod de responsabilizare a echipei

  • Definirea unui nou set acționabil de VALORI (cultură) & COMPETENȚE (performanța), și comportamente specifice

  • Plan de promovare internă a noului set de Valori

H - HUMAN​

  • Coaching executiv cu ownerul pentru creșterea capabilităților de leadership

  • Design organizațional din care au rezultat 3 versiuni ale organigramei, implementate secvențial - imediat, termen scurt și termen mediu

  • Talent mapping în zona clientului, din care a rezultat nevoia de extindere teritorială

  • Workshop de aliniere a echipei de lideri, cu livrabilele:

    • principii de funcționare a echipei

    • rutine de management ( operaționale, de creștere, de învățare)

    • ghid de susținere a întâlnirilor

SHIFT_edited_edited.jpg

I – INNOVATIVE 

  • Creșterea siguranței psihologice prin ghid de gestionare a erorilor

  • Workshop cu echipa pentru colectarea ideilor de îmbunătățire și gestionare a schimbărilor

F – FOCUS 

  • Definirea cadrului de performanță și a procesului de management al performanței

  • Definire roluri și top 10 responsabilități  

  • Definire Obiective și set KPI

  • Dashboard per post, cu rol, responsabilități , KPI, check list

  • Workshop delegare

T - TRUSTFUL

  • Ghid de feedback

  • Workshop arta feedback-ului

  • Creșterea siguranței psihologice prin ghid de gestionare a greșelilor

Liquid Drop

 05. Rezultate și impact

Accelerarea creșterii de business 

  • A crescut gradul de asumare a responsabilității echipei

  • Prin comunicare directă, transparentă și feedback, a crescut productivitatea muncii

  • S-a predat conducerea operațională către un director cu experiență corporate 

  • A fost deschis un nou sediu, în București

  • S-a întărit echipa, s-a stabilizat un nou mod de lucru, cu rezultate îmbunătățite.

Angajamentul ridicat al oamenilor

  • Oamenii s-au conectat la scopul organizației

  • Cei care nu s-au regăsit după implementarea schimbărilor, au decis să părăsească organizația

  • S-au instalat în echipe obiceiuri de încurajare, recunoaștere

  • S-a ajuns sa fie omul potrivit la locul potrivit

Executarea strategiilor de afaceri

  • A crescut competența operațională

  • S-au derulat rutinele de management

  • Inițiativa ownerului a fost implementată, cu efect de bumerang în lanțul valoric

bottom of page